Textar

Kafka on the shore är, 50 sidor in i boken, mycket fängslande och min engelska läsnings något långsammare tempo är nog bara till nytta. Normalt rinner jag igenom text men nu blir det mer fokuserat, måste "stanna" vid varje ord för att inte tappa bort mig.

Angående mitt eget skrivande så går det verkligen upp och ner. Jag har inte någon fantastisk diciplin utan skriver när jag känner för det, vilket inte blir varje dag. Men funderandet kring text är också viktigt och det spenderar jag desto mer tid på. Särskilt i duschen, där kan man tänka utan att några ljud stör och utan att internet står tillgängligt. Igår spelade jag träningsmatch med mitt fotbollslag, vi vann och spelade väldigt bra(detta är bara en parentes), när jag kom hem och stod i duschen så funderade jag kring ett nytt uppslag. Espresso, filosofi, ipredia och vanvettigt kth-supande inför fängelset livet. Blir murrigt.

Läs även andra bloggares åsikter om
, , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Anette

Har du läst tärningspelaren än? :D

2009-04-10 @ 02:45:25
Postat av: Erik

inte än, men ska beställa den i slutet av månaden. Har glömt bort den.

Postat av: Anonym

måste säga att jag är sugen på att läsa kafka. Tack för tipsen, är så less på de jag har i bokhyllan själv just nu =D

2009-04-11 @ 12:40:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback