Bokbyte

I julas fick jag en dublett på Fight Club, av Chuck Palahniuk, från min brors flickvän. Jag läste den i höstas någong gång och gillade den verkligen. I och med att julkappsexet var dedikerat med ett litet citat kunde jag inte byta in den, ville inte heller för den delen. Lösningen blev att hitta någon som ville ta mitt gamla ex i utbyte mot en annan bok. En arbetskamrat nappade och kunde erbjuda Veronika bestämmer sig för att dö av Paulo Coelho. Jag har inte läst något av honom tidigare så jag har ingen förkunskap om vad som komma skall, verkar dock som det både finns de som prisar honom och som ogillar honom. Spännande blir det nog i alla fall.

Angånde Fight Club så sparkar den rumpa med filmen. Om man gillar filmen så ska man absolut läsa boken, den är flera gånger bättre, mycket smutsigare och vissa passager som är utelämnade i filmen är helt brillianta.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback