Fynd

Igår hittade jag två böcker i mitt gamla rum hos föräldrarna. Bror min håller på och rensar ut massa skräp och ville att jag och bror två tittade igenom allt och se om vi ville ha något. Det mesta var just skräp, men förutom lite bilder, pärmar och gamla skolarbeten så hittade jag även två böcker som jag snodde åt mig.

Siddhartha av Hermann Hesse visade sig vara från Södra Latin, jag måste ha glömt att lämna tillbaka den under skoltiden. Om jag känner mig själv rätt så läste jag den inte då, men nu är jag verkligen peppad att läsa den. Jag får handskas försiktigt med den dock, baksidan av omslaget är löst och den är i ett ganska upplösligt tillstånd i allmänhet.

Nittonhundra av Alessadro Baricco hittade jag också bland hyllorna. Jag har inget minne av att den ursprungligen skulle  ha tillhört mig, men ingen av brorsorna gjorde anspråk på den så den hamnade i min ägo. Konstig nog finns den varken på adlibris eller bokus, som jag har förstått det handlar det ju ändå om en klassiker. Nåväl, den är föredömligt kort och jag ska läsa den snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback