Avstannande

Jag är inte så pepp på att skriva här just nu, vilket märks. Skriver på ett annat ställe, men det får man hitta på egen hand om man är intresserad.

Sen sist har jag läst ut Lowdens Allt. Jag tycker den var bra, men inte så mycket mer. Egentligen var jag kanske dum som förväntade mig ett underverk, men lite mer hade jag ändå förväntat mig att få ut av den. Vissa saker stannar dock kvar, alla orden och vissa formuleringar är verkligen fina.

Igår började jag läsa Silke av Alessandro Baricco. Idag läste jag ut den. Jag gillar korta böcker, Silke är på 120 sidor men berättar ändå en väldigt stor berättelse. Språket är, som i Nittonhundra, väldigt fint och poetiskt. Allt onödigt är bortskalat och kvar är kvintessensen av något som uppfattas som viktigt. Jag kan verkligen rekomendera den varmt.

Läs även andra bloggares åsikter om
, , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback