Peter Kihlgård

På kvällen igår(onsdag) pratade Peter Kihlgård på Folkuniversitetet. Det var drygt ett år sedan jag senast var på ett författarsamtal, men det var sig likt. Lennart Hagerfors samtalade med författaren och publiken ställde frågor. En överaskning var att man fick ett gratis ex av Bonnies Julbok 2008: Klockmalmens hemlighet, skriven av just Kilhgård. Den är på cirka 35 sidor och lär handla om klockgjutning och underförstått om processen kring skrivandet, ska bli intressant att läsa framöver - samt att sprätta den, då sidorna sitter ihop, mulligt. Blir nog första boken jag sprättar överhuvudtaget. Samtalet då, det handlade mest om hans senaste bok, Kicki & Lasse, som jag under de senaste dagarna nedvärderat en liten bit men som ändå ligger högt upp på min betygsskala. Man fick en del intressanta tankar som på ett sätt gör att man kanske borde läsa den igen, men det kommer nog inte hända på ett bra tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback