Bokpost

En vän till mig studerar just nu i Singapore. Nyligen gick Låt den rätte komma in upp på bio där(intressant är att Singapore, enligt min vän, är världens biotätaste land - vilket kanske inte är så konstigt då landet bara består av en storstad). Hur beklagligt den än må vara har han nu sett filmen utan att ha läst boken, inte okej. Då hans födelsedag råkar vara i antågande så ser jag ingen annan utväg än att förse honom med boken. Tyvärr har förlaget bytt omslag till ett från filmen, antagligen smart ur försäljningssynpunkt, men ändå inte okej. Det gamla omslaget, som jag har på mitt eget ex, är tio gånger bättre. Nu hoppas jag bara att brevet överlever resan runt halv jorden. Just det, måste bara posta det också.

Lite överaskande, för mig själv alltså, är att jag precis har börjat läsa Män som hatar kvinnor av Stieg Larsson. Det blir min första deckarbok på jag vet inte hur lång tid. Eventuellt ska jag se den på bio till helgen och då vill jag i alla fall ha läst den innan. Jag är lite osäker på vad jag kommer tycka, på ett sätt är ju det spännande, men samtidigt är jag orolig över att jag kommer att tycka illa om språket. Men jag ska inte gräva ner mig i det nu på förhand.

Läs även andra bloggares åsikter om
, , , , ,

Kommentarer
Postat av: joline

Jag läste inte heller boken innan jag såg filmen, fy mig! "Män som hatar kvinnor" försökte jag att läsa en gång, men jag överlevde inte det tråkiga introt, så jag gav upp! Min Mamma har försökt få mig att försöka igen, men jag har inte orkat.. När det gäller vissa böcker som blir filmatiserade så går jag hellre den enkla vägen och bara ser på filmen istället. Säkerligen går jag miste om massor då, men då får jag väl göra det då! :D



Men lycka till du. :)

Postat av: Effy

jag har också gamla omslaget av boken och den är mycket finare.

2009-03-16 @ 10:54:49
URL: http://effy.blogg.se/
Postat av: Effy

jag har de gamla omslaget också fast jag har dock inte sätt filmen än så länge, utan bara läst boken. men boken är helt underbar.

2009-03-16 @ 10:56:33
URL: http://effy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback