De Geer

Alldeles strax ska jag ner till folkuniversitetet och lyssna på Carl-Johan De Geer prata om sin senaste bok, Jakten mot nollpunkten. Jag har nästan läst ut den, ca hundra sidor kvar. Det har gått rätt långsamt ändå, det är inte direkt en pageturner i den bemärkelsen att jag inte har kunnat lägga boken ifrån mig. Det har snarare varit så att jag har läst ett kapitel eller två lite då och då och sedan varit nöjd med det. Handlingen, om man kan säga att det finns en sådan, är så galen och utflippad så det gör inget om man inte läst på ett tag, man dras direkt in i det.

Om två veckor ska min klass gå och se I väntan på Godot på Stadsteatern. Sjukt peppad på det. Fick manuset igår, i bokform, och ska börja läsa när jag är klar med De Geer. Lite jobbigt är att jag samma kväll, ungefär tre timmar efter att pjäsen börjar, ska se Mono på debaser Slussen. Jag hoppas verkligen att jag hinner och inte missar något av dem, de är också sjukt bra. Ni lyssnar.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback